KNSB ratingen

Laatste update: 6 maart 08:41

DE RATING VAN SEPTEMBER/JANUARI IS NU GOED VERWERKT! MET DANK AAN DE KNSB DIE MIJN BLUNDER HEEFT HERSTELD!

Het lijkt erop dat de KNSB ratings van leden van onze club niet klopt. Ik heb de bond hierover gemaild. Er zijn twee mutaties gebeurd mbt rating. Het is onbekend welke dit veroorzaakt heeft. De eerste mutatie is dat ik partijen van september 2023 t/m januari 2024 heb doorgegeven aan de bond. Deze zijn goedgekeurd en meegegaan met de verwerking van maart. Daarnaast zijn alle ratingen aangepast, zoals op https://schaakbond.nl/aanpassingen-ratings-per-1-maart/ te lezen is.

De impact van de algemene wijziging is dat, hoe lager je rating, hoe meer punten je erbij krijgt. Hierdoor is het te verklaren dat sommige mensen er veel punten bij hebben. Wat niet te verklaren is dat sommige spelers ineens een hogere rating hebben dan andere.

De oorzaak en de oorzaak zijn vooralsnog onbekend. Ik hou via dit artikel de huidige stand van zaken bij.

Tijdslijn

25 februari: Rating inzending september 2023/ januari 2024 definitief goedgekeurd

1 maart: Nieuwe ratingslijst wordt gepubliceerd, deze lijkt niet te kloppen

1 maart: Mail naar KNSB

1 maart: KNSB heeft geantwoord. De aangeleverde tekst bestanden waren onjuist. De resultaten van oktober zijn 4 maal vewerkt; in plaats van september/ oktober/november/ december/ januari. Ik ga laten deze week uitzoeken hoe dit kan en daarna een correctie sturen. Dit betekend dat de ratinglijst van 1 april hopelijk correct is.

1 maart : Hoe het kan weet ik niet; maar bij maanden november; december en januari heb ik per ongeluk het bestand van oktober geupload. Ik heb contact opgenomen met het bondsbureau, die dit hopelijk ongedaan kan maken. Mijn excuses!

4 maart: De KNSB heeft aangegeven dat zij mijn fout kunnen herstellen en hebben gevraagd om de juiste bestanden. Deze heb ik zojuist aangeleverd.

4 maart: De KNSB heeft de maanden november; december en januari afgekeurd, zodat ik nu de juiste bestanden kan aanleveren. Ik moet de precies datums waarop we gespeeld hebben nog goed zetten, als ik dit heb gedaan kunnen ze correct geupload worden. Ze gaan dan mee met de volgende rating verwerking. Lang verhaal kort; op 1 april zouden alle partijen van september t/m februari goed verwerkt moeten zijn.

5 maart: De juiste bestanden zijn geupload, maar nog niet definitief verwerkt.

5 maart: KNSB: “Het dit gecorrigeerd, zal binnenkort op de site staan.”